Het lijkt wel eens of de invoering van een kwaliteitssysteem alleen maar leidt tot papierwerk en bureaucratie. Tijd die aan de directe zorg voor de cliënt onttrokken wordt. Saskia Brands laat zien dat een kwaliteitssysteem een hulpmiddel is, en geen doel op zich. Uw cliënten blijven voorop staan.
Een voorbeeld is het effectief vormgeven van de diverse benodigde registraties. Vaak kan de methode eenvoudiger. Goede registratie draagt bij aan het sneller oplossen en voorkomen van fouten, met uiteindelijk het resultaat van tijdwinst en een tevreden cliënt.
Een veel voorkomende manco in de zorg is het niet SMART (Specifiek, Meetbaar, Acceptabel, Realistisch, Tijdgebonden) formuleren van doelstellingen. Zowel op directieniveau als in de uitvoering. Advies en training op dit gebied zorgt ervoor dat projectdoelen bestuurbaar zijn en helpt voorkomen dat in werkoverleg keer op keer dezelfde actiepunten worden besproken.
Een kwaliteitssysteem vraagt onderhoud. Het management dient daarin initiërend op te treden. Er moet sprake zijn van een doorgaande verbetercyclus. Brands Advies & Ondersteuning is u daarbij graag behulpzaam. Voor een persoonlijk gesprek kunt u telefonisch contact opnemen met Saskia Brands. U kunt haar ook mailen. Zij belt u dan terug voor het maken van en afspraak.